PoppelePats Weblog

Zaterdagrecept: toetje

Posted on: 23 januari 2011

Toetjes, altijd lastig.
Ik vind meestal wel in kookboeken, tijdschriften of op internet de meest zalige toetjes, maar …
En daar begint het. Hoewel ik het heerlijk vind om te koken (als ik de tijd heb), geniet ik er ook zo van om het gezellig, het liefst in leuk gezelschap, op te eten. En op dat moment, eet, praat, drink, maar vooral zit ik lekker. En dan moet er nog een toetje komen. Dus helaas, geen ingewikkelde hoogstaande toetjes, die eten we dan maar in restaurants. Het lekkerste toetje trouwens wat ik ooit heb gegeten: Citroentaart bij Gusto in Rotterdam, http://www.gustoliva.nl/gusto/

Wat zet ik dan mijn gasten voor?
Ik heb 2 favorieten:

1. Plakje chocoladecake, dot lobbige slagroom en een paar frambozen.
Lekker met koffie en een likeur, Cointreau, of gewoon door gaan met een goede rode wijn.

2. Viennetta (of merkloze variant), met scheutje Cointreau erover,
Ook lekker met een koffie.

Maar het zou natuurlijk leuk zijn de mogelijkheden wat uit te breiden, dus wie o wie heeft er nog heerlijke, maar vooral supersimpele en snelle nagerechten voor mij?

Geef een reactie

PoppelePats Kinderfeestjes

Bijna zomer

Website PoppelePats Kinderfeestjes

Onderwerpen

@PoppelePats Kinderfeestjes op Twitter

@HeidiBlankenb

Type hier je e-mailadres

