PoppelePats Weblog

Vrijdagavondmuziekje: Real Men – Joe Jackson

Posted on: 18 februari 2011

Ik draai de cd’s of lp’s niet meer zo vaak, maar toch,
elke keer als ik een nummer hoor van Joe Jackson, stop ik, en luister ik.
En, als er niemand in de buurt is, galm ik aan het eind lekker mee.
De nummers heb ik vroeger grijsgedraaid, en de woorden komen vanzelf als ik de muziek weer hoor.

En elke keer word ik weer door een zin, een paar woorden geraakt of aan het denken gezet.
Op 15 a 16jarige leeftijd, als 18jarige helemaal alleen op kamers in de “grote” stad, in mijn twenties en nu nog steeds.
En toch zijn het elke keer weer andere woorden, muziekstukjes die me raken.

Dus vanavond Joe Jackson met Real Men, en beluister deze het liefst met je ogen dicht en zorg dat je mee kunt (bleren) zingen op:

“And so it goes, go round again
But now and then we wonder who the real men are…”

Geef een reactie

PoppelePats Kinderfeestjes

Bijna zomer

Website PoppelePats Kinderfeestjes

Onderwerpen

@PoppelePats Kinderfeestjes op Twitter

@HeidiBlankenb

Type hier je e-mailadres

