PoppelePats Weblog

Vrijdagavondmuziekje: Idas Somervisa (uit Emil)

Posted on: 26 februari 2011

Speciaal voor dit druilerige weekend, als je net zo naar de lente en zomer snakt.
Een simpel zomerliedje uit 1 van de meest geweldige kinderseries die er zijn gemaakt: Emil, naar het gelijknamige boek van 1 van de beste kinderboekenschrijvers ooit: Astrid Lindgren.

Aangezien jullie niet allemaal Zweeds kunnen volgen, heb ik er een simpele vertaling bij gemaakt, die verre van perfect zal zijn, maar hopelijk wel de strekking weergeeft:

Zomer maak je zelf (al zou een beetje zon toch wel helpen!).

Ida’s Zomerliedje:

Je moet niet denken dat het zomer zal worden
als niet iemand begint met
een beetje “zomers” te doen,
dan groeien de bloemen eerder.
Ik doe dat, laat de bloemen bloeien,
Ik maak de hele wei groen,
en nu is het dus zomer
want ik heb zojuist de sneeuw weggemaakt.

Ik doe heel veel water in de kreek
dan springt en stroomt het verder.
Ik maak het vol met zwaluwen die vliegen
  en muggen die zoemen mee.
Ik maak nieuwe bladeren aan de bomen,
en kleine nesten hier en daar.
Ik maak de hele hemel mooier ’s nachts
gewoon door het knippen van mijn vingers.

En maak aardbeien voor de kinderen,
zodat, denk ik, ze zo kunnen pakken,
net als andere kleine leuke dingen
ook voor kleine kinderen.
En ik maak leuke plekken
waar kinderen kunnen rennen.
Dan zullen de kinderen vol van de zomer zijn
en kunnen ze niet meer stil zitten.

Geef een reactie

PoppelePats Kinderfeestjes

Bijna zomer

Website PoppelePats Kinderfeestjes

Onderwerpen

@PoppelePats Kinderfeestjes op Twitter

@HeidiBlankenb

Type hier je e-mailadres

