PoppelePats Weblog

Bijna Pasen, van groene thee tot The Passion

Posted on: 5 april 2011

Het hangt in de lucht, bijna Pasen.
De winkels liggen weer vol met allerlei paaseitjes, in allerlei vrolijk gekleurde papiertjes.
En was het nu maar zo simpel dat blauw melk is, rood puur, groen met hazelnoot enz. Nee, ze maken het je elk jaar weer moeilijker, en elk jaar moet je alles een keer proeven om erachter te komen wat welke kleure welk eitje is.

Gelukkig las ik vandaag dat je 1,3 kilo afvalt van groene thee. Maar is dat dan per zakje, verpakking, per dag enz.? Vrees dat het bij mij weer 1,3 kilo per 20 jaar groene thee drinken is. Maar het geeft wel een goed gevoel, zo na een paaseitje een mok groene thee.
En zou het nog uitmaken welke groene thee? Van welk merk? Ikzelf vind de Lipton variant met mandarijn wel lekker. Maar genoeg getheeleut.

Pasen,
voorjaar, lente, het is leuk om je huis weer een beetje op te fleuren en te frissen met wat Paasaccessoires, Pasen is eigenlijk in huis de nieuwe kerst. Tuincentra liggen ook vol met vrolijke kuikentjes en hazen. En ook de Paasmenu’s worden weer uitvoerig besproken en voorbereid.

Zelf zie ik veel echt mooie dingen, maar helaas heb ik vaak of de tijd er niet voor of ik denk dat lukt me toch niet. Donderdagavond ga ik echter weer een poging wagen een mooi paasstuk te fröbelen. Maar dat is onder begeleiding van Corine van ’t Westeinde, en dan komt het wel goed.

Ik wil nog graag hartjes maken voor aan een paar takken in huis, of als het me lukt, van die halve lege eieren eraan hangen.

Hartjes voor aan mijn Paastakken

Hartjes voor aan mijn Paastakken

En dan deze eieren ophangen aan een paar takken

En dan deze eieren ophangen aan een paar takken

 

En anders, is dit ook een erg leuk idee, eieren verven met schoolbordverf, laten drogen en je kunt er van alles op kalen met krijtjes. Of gewoon teksten, namen met een zwarte merkstift op de eieren zetten.

Schoolbordverfeieren

Ook leuk als naamkaartjes, bron: Etsy, Braggingbags

En niet vergeten waar het nu echt om draait,
vanuit Gouda wordt dit jaar op 21 april The Passion live uitgezonden met o.a. Do, Syb van der Ploeg, Thomas Berge en Cor Bakker. Ben erg benieuwd, ze gebruiken ipv de muziek van Bach gewonen muziek zoals Stil in mij van Van Dikhout.

 

En natuurlijk nog een tip als je net voor of met Pasen je kinderfeestje of je ei-gen verjaardag viert, Paascakejes en versieringen:

Paasideetjes voor een feestje

Ook leuk voor 1 van de kookfeestjes van PoppelePats Kinderfeestjes

Geef een reactie

PoppelePats Kinderfeestjes

Bijna zomer

Website PoppelePats Kinderfeestjes

Onderwerpen

@PoppelePats Kinderfeestjes op Twitter

@HeidiBlankenb

Type hier je e-mailadres

