PoppelePats Weblog

2 november

Posted on: 2 november 2011

En dan is het al weer 2 november 2011.
2 jaar na een dag die ik nooit zal vergeten, een dag waarop een al zo’n groot verdriet en angst 2x zo groot werd. Een dag die voor sommigen altijd een punt zal markeren, het leven voor die dag, het leven na die dag.

Nu is het een dag om terug te denken, vooral aan de mensen in ons hart, die we niet meer bij ons hebben, maar waar we gelukkig nog zo veel herinneringen aan hebben. Mooie en goede herinneringen om te koesteren en vooral te delen. Maar ook een dag om verdrietig te zijn, verdrietig om het gemis, verdrietig om de pijn, verdriet van vrienden.
En dan zijn er helaas maar 2 dingen die je kunt doen, een arm om ze heen slaan en ze sterkte wensen.

Onderstaand gedichtje vond ik in een bijna gelijknamig prentenboek, dat ik onlangs kocht. Een beetje vreemd, maar ergens ook toepasselijk.

Jij bent altijd bij me

Op twee november gaan we naar buiten,
met trommels en tuba’s, violen en fluiten,
dan lopen we samen waar jij hebt gelopen
en zingen de deur van de hemel open.
Voor jou.

Is er een hemel? Daar raden we naar.
En of je ons hoort? We horen elkaar.

Ik weet opeens weer hoe wij samen zongen,
ik met mijn opa, jij met jouw jongen,
van “Kom terug, Lisa” op ons laatste feest.
Ik ben jarenlang niet zo gelukkig geweest als nu.
Met jou.

Uit:
Ik blijf altijd bij je, Sjoerd Kuyper & Marit Törnqvist, 2008

Samen

Samen

Geef een reactie

PoppelePats Kinderfeestjes

Bijna zomer

Website PoppelePats Kinderfeestjes

Onderwerpen

@PoppelePats Kinderfeestjes op Twitter

@HeidiBlankenb

Type hier je e-mailadres

